جميع حقوق النشر محفوظه ولا يجوز إستخدام أى من هذه المواد المنشوره أو نسخها إلا بإذن خطى من الناشر

04‏/07‏/2013

30/6




 
وهكذا أسقطنا الإخوان :)

أسقطنا الكابوس والهم اللى كان كابس على قلوبنا

أسقطنا الجهلاء والمتعصبين

الشعب من 30 يونيو وهو بيكتب بثورته حقائق للتاريخ :

أولها إنه شعب لا يٌقهر

 إنه فاهم و واعى ومش بينضحك عليه بالزيت والسكر

 مهما كان بسيط ومهما كان كل همه لقمة العيش

إنه نفسه فى رئيس يمثله مش يمثل عليه

إنه يقدر يعاند امريكا ويستخدمها فى ثورته على الإخوان

 زى ماإستخدمته أمريكا فى ثورة يناير عشان تبليه بالإخوان

إنه شعب مالوش أى مقاييس أو تقدر تتنبأ برد فعله تجاه أى حاجه

 فى الوقت اللى تتخيل فيه إنه زهأ ومبقاش عنده حماس تلاقيه أثبتلك العكس تماما وقالك لأ عندى أمل وحماس إنى أغير حالى للأحسن
إنه كره الإخوان أكتر ما كره مبارك 

وأنا فى الاعتصام وسمعت البيان كنت فرحانه أوى لدرجة انى كان نفسى أسلم على كل مصرى وكل مصريه وأحضنهم وأبوسهم وأباركلهم

عمرى ماكنت متضايقه إنى مكنتش جزء من ثورة ينايربالرغم من انى كنت من معارضين مبارك ومؤيده للثوره عليه

 لكن للأسف كنت متأكده انها مش ثوره مصريه صافيه وانها مهما حاولنا ننكر كانت (برعاية امريكا)

إنما فخوره إنى جزء من تصحيح مسار ثورة يناير وهو يوم

30 يونيو

وبفتكر النهارده كل البوستات اللى كتبتها تحذير من الاخوان على مدار سنه كامله ونشوف ايه من كلامى اتحقق وايه لأ

 بوست سيكولوجية الإخوان1  اول بوست اكتبه عن الاخوان 
 اللى كنت بقصد بيه ان الناس كانت عارفه ومتأكده ان الاخوان اندال وملهمشى كلمه ولا عهد لهم ومع ذلك انتخبتهم مع احترامى لكل منتخبيهم
  وبوست أنا واحده من العاهرات اللى انتخبوا شفيق اللى ياما اشتمت بسببه  لانى انتخبت قاتل لم تثبت عليه تهمة القتل بدلا من انتخاب عصابه 

وبوست الطرف التالت  اللى كنت بثبت بيه ان الإخوان هما الطرف التالت و الى كانوا هيولعوا البلد لو كان شفيق هو اللى نجح
وبوست استبداد واستعباد 2 من سلسله بوستات الاستبداد والاستعباد اللى كنت بتكلم فيه عن الاستبداد والدين
وبوست لم يحن سقوطه بعد  اللى كنت بتكلم فيه عن التوقيت الخاطىء لاسقاط مرسى

 كنت عارفه  للأسف ان الاخوان خراب مصر ونهايتها 
وفعلا حصل
واتعلمت من اللى حصل حاجات كتير اوى اولها انى لازم اكون فى موقع الحدث عشان احكم صح 
 حسيت بالقهر اللى كانوا بيحسوه ثوار يناير لما كان حد بيخوض فى عرضهم او يقول انهم (كلهم) ممولين او قابضين او بلطجيه لانى اتحطيت فى نفس موقفهم وبقيت ادافع نفس دفاعتهم لما حد يقول ان اللى نازلين ضد مرسى بلطجيه وفلول 
اكتشفت فى نفسى حاجه جديده كنت دايما بستغربها فى اى ثائر شجاع
 وهى انى فعلا مستعده اموت فى سبيل ماأؤمن به 

انا كنت يائسه جدا لكن أنا متفائله جدا باللى جاى دلوقتى
لأننا وجهنا لأمريكا صفعه وعرفناها اننا لما نحب نعمل حاجه هنعملها ودى البدايه وحاسه ان بعد كده هيبقى احسن ان شاء الله

 ثقتى عظيمه فى الله والجيش من بعده ياما صليت وسجدت ودعيت لربنا انه ينقذنا من الاخوان وكنت بكلم ربنا اكنه معايا واقوله يارب انت عارف انهم منافقين وكدابين يارب رد كيدهم فى نحورهم وربنا استجاب لدعائى ودعاء مصريين كتيرلسه بيفهموا الحمد لله
 كفايه انى اسمع إسم كلمة الجيش أو شيخ الازهر او البابا تواضروس أو البرادعى عشان اطمن ان الوطن فى يد عقلاء

 كفايه انى أشوف الحاكم العسكرى واقف على المنصه والجيش مأمن الحشد فى بنها عشان أطمن إن مفيش حد من الإخوان هيقرب مننا

أو يعتدى علينا

 كل حريات وثورات العالم فى نظرى متساويش لحظة إحساس بالأمان ممكن أفتقدها بحكم المتعصبين والجهلاء

 وهو ده تعريف الحريه بالنسبه لى

إمبارح بس انا أخدت حريتى :)

ملحوظه :الصوره من إعتصام بنها


0 مستعده أن أضحي بنفسي من أجل حقك في أن تقول رأيك ".:

إرسال تعليق

fafy music